بلاقا گؤره



تانري آديلا
عزيز گؤروشچولر وبلاگيما خوش گليبسيز
بورادا آذربايجانا گؤره مطلب لر اولاجاق و اومود ائديرم راضي اولاجاقسيز
سيزين ده يرلي گؤروش لرينيز و يوروملارينيزي گؤزله ييرم
ساغ قالين
-----------------------------------------
بنام خدا
با سلام
من در اين وبلاگ ناچيز هدفم خدمتگذاري به آذربايجان و پاسداري از زبان توركي آذربايجانيست
انشاالله كه از مطالبم راضي باشيد
با تشكر
سورغو
  • بيزيم ديل هانسيدير؟
بلوقوما سس وئرين
سایغاج
rss feed
Azərbaycan var olsun آذربايجان وار اولسون
آذربايجان اورييمي ياشادان تكجه سنسن..
آنا یارپاق       ایلگی      

موسيقي آشيقي با فرهنگ و باورهاي آذربايجان عجين شده است

 
  نصرنيوز: استاد شعر و ادب تبريز، موسيقي آشيقي را نمونه اي كامل از حمايت متقابل مردم و هنر از همديگر دانست و گفت: موسيقي آشيقي به دليل ريشه هاي فرهنگي و هنري و اعتقادي خود، وارد باورها و زندگي مردم شده است.  
           
 

به گزارش نصرنيوز به نقل از مهر، ، خسرو سرتيپي، در ويژه برنامه چهارمين جشنواره تابستاني تبريز ضمن تمجيد از اقدام سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز در برگزاري اين جشنواره و بردن فضاي فرهنگي به ميان شهروندان، گفت: در اين مدت، فضاي شهر تلطيف شده و نتايج ارزشمندي هم از اين برنامه هاي قابل مشاهده است.
وي تاكيد كرد: گردهم آيي هنرمندان رشته هاي مختلف كه در مقاطع زماني ديگر درگير فعاليت هاي خود هستند نيز اقدام شايسته ديگري است كه براي اجرايي شدن آن بايد از دست اندركاران و برنامه ريزان جشنواره تشكر كرد.
سرتيپي، با تاكيد بر جايگاه هنر و فرهنگ در زندگي مردم فرهنگ مدار تبريز، جمع هنرمندان را محفلي ارزشمند براي سخن گفتن دانست و تصريح كرد: از افتخارات هر هنرمندي، حضور در ميان ديگر هنرمندان و همدل و زبان شدن با آنهاست و خوشحاليم كه به لطف جشنواره اين اتفاق دوباره براي ما تكرار شده است، سخن گفتن در چنين جمعي بي شك موجب مباهات هر فردي است چون سخنران مي داند كه سخنانش راه و بيراه نمي روند و مي تواند به هدف نهايي خود از ايراد سخنان دست يابد.
وي با تاكيد بر جايگاه ويژه موسيقي آشيقي در ميان مردم گفت: اين نوع موسيقي به دليل قرابت هاي فرهنگي و اعتقادي، در ميان افراد سينه به سينه نقل و حفظ شده و اضافه شدن اشعار و نكات حكمت آموز و معنوي نيز بر غناي آن افزوده است.
سرتيپي، افزود: آذربايجان به داشتن چنين سرمايه اي مي بالد و اميدواريم با حمايت مسئولين و دست اندركاران فرهنگي شهر، اين هنر ارزشمند بيش از پيش معرفي و شناخته شود.
گفتني است برنامه هاي چهارمين جشنواره تابستاني تبريز در اماكن گوناگون از جمله فرهنگسراي تابستاني تبريز واقع در بوستان تاريخي تفريحي ائل گؤلو تبريز در جريان است.

كولوب سايتينا گؤندر
داغ كن - كلوب دات كام


گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم : كولتور/اردم
یارپاق لار :
 
   
 
Powerd By : ARZUBLOG.COM Theme Designer : MyTheme.ir