بلاقا گؤره



تانري آديلا
عزيز گؤروشچولر وبلاگيما خوش گليبسيز
بورادا آذربايجانا گؤره مطلب لر اولاجاق و اومود ائديرم راضي اولاجاقسيز
سيزين ده يرلي گؤروش لرينيز و يوروملارينيزي گؤزله ييرم
ساغ قالين
-----------------------------------------
بنام خدا
با سلام
من در اين وبلاگ ناچيز هدفم خدمتگذاري به آذربايجان و پاسداري از زبان توركي آذربايجانيست
انشاالله كه از مطالبم راضي باشيد
با تشكر
سورغو
  • بيزيم ديل هانسيدير؟
بلوقوما سس وئرين
سایغاج
rss feed
Azərbaycan var olsun آذربايجان وار اولسون
آذربايجان اورييمي ياشادان تكجه سنسن..
آنا یارپاق       ایلگی      

تحريف تاريخ و زبان مردم اورميه توسط ويكيپديا

ويكيپديا بدون هيچ اشاره اي به نسل كشي مسلمانان توسط مسيحيان و فتنه هاي تاريخي اين شهر در اثناء جنگهاي جهاني اول و دوم، تركي شدن زبان مردم اورميه و حتي تبريز را هم ناشي از مهاجرت دادن ايل افشار ساكن ابيورد خراسان توسط شاه عباس يكم دانسته

سايت ويكيپديا بعنوان دايره المعارف آزاد اطلاعات عمومي، در صفحه ويژه اروميه به طور مرموزي اقدام به تحريف تاريخ و زبان اورميه و ساكنان آن نموده است.

به گزارش آينانيوز، در توصيف تركيب جمعيتي مردم اورميه در اين دانشنامه آمده است:" اكثر ساكنان شهر اروميه را ترك هاي آذري و كردها تشكيل مي‌دهند، كردهاي اروميه بومي منطقه اروميه يا عمدتا از شهرهاي كردنشين اطراف مانند مهاباد، سردشت، نقده، اشنويه، پيرانشهر، ماكو و بوكان و تكاب هستند."

همچنين بر اساس گفته اين سايت تا سال 1900 نزديك به نيمي از جمعيت اورميه را مسيحيان تشكيل مي دادند كه بعد از سال 1918 و بعد از نسل كشي(!!!) عثمانيها مهاجرت كرده اند.

ويكيپديا بدون هيچ اشاره اي به نسل كشي مسلمانان توسط مسيحيان و فتنه هاي تاريخي اين شهر در اثناء جنگهاي جهاني اول و دوم، تركي شدن زبان مردم اورميه و حتي تبريز را هم ناشي از مهاجرت دادن ايل افشار ساكن ابيورد خراسان توسط شاه عباس يكم دانسته و زبان آذري را زبان رسمي مردم تبريز،پيش از رواج زبان تركي عنوان كرده است.

با توجه به اقدامات مشابه قبلي در اين سايت و نيز سايت گوگل و گوگل ارث در تحريف تاريخ و فرهنگ مردم و ايجاد تفرقه بين ساكنان آذربايجان غربي بويژه شهر اورميه،ضروري است صاحبنظران و تاريخ شناسان نسبت به اين موضوع، اعتراض و توضيحات مكتوب خود را ارائه كنند.

qaynaq




گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم : اولايلار و خبرلر

 

قاضي پور: پژاك با پشتيباني آمريكا مردم ما را به شهادت مي رساند

ما اهالي آذربايجان‌غربي به‌عنوان سرآغاز افتخارآميز ايران‌زمين در برابر اين گروهك‌هاي تروريستي مقاومت مي‌كنيم تا از اسلام‌مان، دين‌مان، مملكت‌مان، خاك‌مان و رهبر عزيزمان دفاع كنيم

نماينده مردم اروميه با انتقاد از تداوم برخي بي‌قانوني‌ها در دولت،‌گفت: بي‌توجهي به قانون برنامه پنجم توسعه، بي‌توجهي به امور كارگران و بي‌وزير ماندن مهمترين وزارتخانه اقتصادي كشور از نمونه‌هاي بي‌قانوني دولت است.
به گزارش خبرنگار خانه ملت "نادر قاضي‌پور" در نشست علني -چهارشنبه۵ مردادماه - مجلس شوراي اسلامي به‌عنوان پنجمين ناطق ميان‌دستور، پشت تريبون مجلس قرار گرفت.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در هفته‌هاي گذشته رزمندگان اسلام در منطقه عمومي سردشت در چندين نوبت با ضدانقلاب پژاك درگير و تلفات سنگيني به آنان وارد كردند، افزود: گروهك تروريستي پژاك با پشتيباني مالي، تجهيزات و بمب‌هاي كنترل از راه دور آمريكايي، مردم ما را به شهادت مي‌رسانند و ما اهالي آذربايجان‌غربي به‌عنوان سرآغاز افتخارآميز ايران‌زمين در برابر اين گروهك‌هاي تروريستي مقاومت مي‌كنيم تا از اسلام‌مان، دين‌مان، مملكت‌مان، خاك‌مان و رهبر عزيزمان دفاع كنيم.
وي همچنين افزود: امروز سالروز عمليات پيروزمندانه مرصاد عليه منافقين كوردل است كه جا دارد اين روز را به رزمندگان آن دوران تبريك بگوييم.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به لزوم حل اختلاف ميان قوا، از تدبير مقام معظم رهبري براي تشكيل هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه تقدير كرد.
نايب‌رئيس فراكسيون كارگري مجلس در ادامه سخنان خود مشكلات كارگران و جامعه كارگري را مطرح كرد و افزود: مقام معظم رهبري در ۲ سال گذشته‌ در روزهاي آغازين سال از صنعت خودرو و صنعت نفت و گاز بازديد داشتند و با اين عمل به ما آموختند كه توليد در اولويت قرار دارد.
وي همچنين افزود: كارگران، جهادگران بي‌ادعايي هستند كه شبانه‌روز در معادن، كارخانه‌ها و شرايط سخت توليدي فعاليت مي‌كنند و مجلس و دولت موظف هستند با همكاري هم در اقدامي جدي قوانين و دستورالعمل‌هاي مربوط به اين قشر را اصلاح و اجرا كنند.
كشوري كه اقتصاد آن برپايه نفت و گاز است؛ متاسفانه چندين ماه بدون وزير نفت مانده است
عضو كميسيون صنايع و معادن در ادامه سخنان خود با يادآوري نام‌گذاري سال ۹۰ به‌عنوان سال جهاد اقتصادي، گفت: چرا بايد كشوري كه اقتصاد آن براساس نفت و گاز پايه‌ريزي شده، چندين ماه بدون وزير بماند و در سال جهاد اقتصادي هيچ حركتي براي برداشت بيشتر از مخازن مشترك نفت و گاز خود انجام ندهد.
وي تصريح كرد: فرصت خدمتگذاري به مردم كوتاه است و نبايد اين فرصت كه در اختيار نمايندگان و دولت قرار گرفته به دليل برخي مسائل از بين برود.
قاضي‌پور در ادامه سخنان خود از بي‌توجهي دولت به اجراي مواد و برنامه پنجم توسعه انتقاد كرد و گفت: بند ب ماده ۱۲۵ قانون برنامه پنجم توسعه دولت را مكلف مي‌كند كه حداكثر ۶ ماه پس از تصويب اين ماده سياست‌هاي كلي نظام در بخش انرژي را با پشتوانه كامل كارشناسي به‌عنوان سند بالادستي بخش انرژي و براي يك دوره زماني ۲۵ ساله تهيه و به تصويب مجلس برساند.
وي تاكيد كرد: متاسفانه تا به امروز با وجود ۶ ماه از تصويب قانون برنامه پنجم توسعه دولت هنوز هيچ اقدامي براي تدوين اين سند انجام نداده كه اين موضوع باعث اتلاف منابع انرژي كشور به ويژه در حوزه ميادين مشترك مي‌شود.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از بي‌توجهي دولت به اجراي قوانين، گفت: سئوال اساسي ما از دولت اين است كه اين بي‌قانوني تا كي ادامه خواهد داشت.
قاضي‌پور تصريح كرد: مسائلي مانند معرفي نكردن وزير ورزش و جوانان، عدم پرداخت سهم صنعت و كشاورزي از محل اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، عدم اجراي ماده ۱۰ قانون نوسازي صنايع و عدم اجراي قونين مربوط به استخدام معلولين تنها گوشه‌اي از تخلفات دولت است كه با قرار گرفتن در كنار طرح‌هاي بي‌اساس و غيرقانوني مانند اختصاص ۱۰۰۰ متر باغ‌ويلا و تغيير نام پول رايج كشور، پرونده بي‌قانوني دولت را سنگين‌تر مي‌كند.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با بحراني خواندن وضعيت درياچه اروميه خطاب به مسئولان دولتي، گفت: دولت بايد مرگ درياچه اروميه را جدي بگيرد و براي جلوگيري از خشك‌شدن كامل درياچه اروميه سريعا قانون بودجه سال ۹۰ را اجرا كند.
قاضي‌پور در پايان سخنان خود از اقدامات عمراني شهردار تهران تقدير كرد و گفت: اقدامات وسيع عمراني در شهرداري تهران با دست‌هاي خالي جاي تقدير دارد.

قايناق:‌آينا نيوز




گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم : اولايلار و خبرلر

ردپاي گوسفند چيني در استان آذربايجان غربي

 اواسط خرداد در خبر ها آمده بود كه هزار رأس گوسفند چيني به شكار غير مجاز به خراسان شمالي وارد شده است . به گفته شاهدان عيني هم اينك پس از گذشت حدود يكماه جمعيت گونه هاي عير بومي گوسفندي در مياديم دواب آذربايجان غربي مشاهده شده است.

عكس هاي زير اين گونه گوسفندي در ميادين دواب استان را نشان مي دهد. خصوصيات اين گوسفند شامل دنبه بسيار كوچك، هيكل بزرگ در اندازه يك گوساله، چربى كمتر و... است.

DSC01120بقيه در ادامه مطلب ( آرديني اوخو )



آرديني اوخو

گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم : اولايلار و خبرلر

سيل در آذربايجان سه قرباني گرفت

اعزام بالگرد امداد از تهران

رئيس سازمان امداد و نجات كشور از بروز سيلي بزرگ در شهرهاي ماكو، چالدوران، شوط و پلدشت خبر داد و افزود: در اين حادثه سه شهروند جان باختند.

محمود مظفر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرين وضعيت سيل زدگان در استان آذربايجان غربي گفت: شب گذشته سيل عظيمي شهرهاي ماكو، چالدران، شوط و پلدشت را رخ داد كه 50 روستا را گرفتار كرد.

وي افزود: در اين حادثه 40 خانه روستايي تخريب شده و دو پل هم خراب و مسير چندين روستا قطع شد.

رئيس سازمان امداد و نجات كشور از اعزام يكصد امدادگر همراه با آمبولانس به مناطق سيل زده خبر داد و افزود: يك بالگرد هم از تهران به سمت مناطق سيل زده اعزام شد و امدادگران توانستند 12 نفر را از مرگ نجات دهند ولي متاسفانه سه شهروند جان باختند.

مظفر با بيان اينكه توزيع اقلام زيستي در مناطق سيل زده ادامه دارد گفت: اين حادثه مجروح نداشت.

منبع : مهر




گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم : اولايلار و خبرلر
یارپاق لار : 1
 
   
 
Powerd By : ARZUBLOG.COM Theme Designer : MyTheme.ir